2015. 11. 14.

Bloggerek a Facebookon – Maffia



 Körülbelül száz blogos csoportban vagyok benne, éppen ezért elgondolkozom azon, mit reagálhatnak szerencsétlen antiblogger, ismerőseim, akik nem tagjai ennek a világnak (azaz osztálytársak vagy egyszerű rokonok). Hiszen nekik kiírja, sőt, ajánlgatja a facebook, hogy csatlakozzanak, hiszen én, az ismerősük is tag. Szóval felmerült bennem a kérdés, hogy mit gondolhatnak: mi a franc...ia csókot művelek én ebben a rengeteg csoportban. 

  Mik ezek a csoportok?
  És a legfontosabb: mi folyik odabenn?
  Hirdetések vannak? De hogy kell hirdetni?
  Mikor hozhatok létre csoportot a blogomnak?
  És mit posztoljak egy ilyen csoportba?
  Vagy legyen inkább inkább lájkolható fb oldalam?

   Ebben a bejegyzésben remélhetőleg minden kérdés megválaszolásra kerül – csak olvasd el!

 Nos, kétféle facebookos gyülekezet van: a csoport, és a lájkolható facebook oldal. Egyszer szerencsétlen évfolyamtársamat felkértem, hogy lájkoljon egy ilyet, ő meg fejvesztve rohant chatre, hogy mégis ki az a Xiamon Yittrudis, csak nem valami ázsiai maffia tagja?! Egy másik ismerősömet pedig meghívtam, hogy csatlakozzon a Bloggerkedés felsőfokon nevű csoporthoz, ő pedig két hétig menekült előlem, mert azt hitte, minden vágyam az, hogy ő megnyisson egy blogot. 

   Szerintem minden blogger tudja, mi folyik itt, de engedélyt kérek (csak éppen nem érdekel, hogy kapok-e) a téma boncolgatására.
 Mint pár bekezdéssel ezelőtt bepötyögtem, vagy lájkolható oldalakon, vagy csoportokban nyomulunk, szerintem kezdjük a bonyolultabb témával, az utóbbival.

   A csoportoknak kétféle alfaja van, az egyik a hirdető csoport. Néhányban többezer tag van, de előfordulnak kisebb, csupán húsz-harminc tagosak is.
  Mint a neve is mondja, itt első sorban mindenki a saját blogját próbálja eladni, és így egyre elvetemültebb dolgokat tesznek csak azért, hogy a napi száz hirdetés közül kitűnjenek.
   Én, mint olvasó, rendszeresen nézem a bejegyzéseket, és mániákusan hajkurászom a jó blogokat, lecsapok minden jó ötletre... Már, ha észreveszem. Mindenki emberből van (igen, még én is, lebuktatom magam, valójában nem bádogrobot vagyok), éppen ezért senki nem tud minden hirdetést elolvasni, minden blogot megnyitni, de ha éppen sikerülne minden linkre rákattintania, akkor sem lenne képes minden írásba belekóstolni.
   Szóval kell a reklám! Igen, vedd meg a nézelődőt, rukkolj elő valami egyedi hirdetéssel, add el magad (vagyis inkább a blogod, magadra még szükséged lesz, hogy írd a történeted). Azaz... manipulálj. Nem számít, milyen minőségű a termék, amit eladásra kínálsz, tegyél úgy, mintha az lenne a legjobb, mintha valamiben nagyon különleges lenne. Legyél határozott (szóval ne habogj össze-vissza, hogy "háááát... van egy blogom... lehet, hogy elég jó, de igazából nem tudom... és nem is akarom tudni, mert jaj, félek a véleményektől"), de ugyanakkor ne ess át a ló túloldalára, szóval ne fényezd magad, hiszen senki nem akar egocentrikus barmoktól olvasni, maradj szimpatikus. Tudom, hogy nehéz megtalálni az arany középutat, de lehetséges!
   Nézzük közelebbről:

HOGYAN NE HIRDESS 
• Köszönés/megszólítás nélkül. Hogyha nem vetsz oda egy sziát, akkor más rögtön köszön helyetted, csak éppen nem hellóval, hanem pával, vagy viszont-nem-látásrával. Hidd el, egy szia csodákra képes, ugyanis az olvasó értékeli a köszönést (ami az alapműveltség része), látja, hogy szólsz hozzá, és tényleg igazán szeretnéd, hogy elolvassa a hirdetést.
A megszólítás rizikósabb, mert láttam már olyat, hogy valaki rátette a csülkeit a caps lockra, és szépen kiszólt a reklám olvasójához: "Hé, te, igen, te, aki ott hízlalod a segged a gép előtt!". Ezek után nem kell csodálkozni, hogyha arrogáns bunkónak titulálja valaki a mondat szerzőjét (még ha csak viccnek is szánta az egészet... – bár akkor humorfejlesztő tanfolyamra kéne mennie).
• Csak köszönéssel. Nem egyszer látni olyat, hogy valaki három helyesírási hibával odavet egy hellót, majd megdob egy linkkel. Nem, nem, nem és nem! Akkor legalább két mondatot kéne írni, hogy lássák, fontos a link megnyitása, és értesüljenek arról, mi vár rájuk a kattintás után.
• Túl sok kérdéssel.
Szemléltetem: Ildikó egy nap leejtette a kenyerét. Miért esett le az étel? Miért nem fordultak fel a gravitáció törvényei? Ezen annyira meglepődött, hogy leesett az álla. Vajon szó szerint? Vagy mégsem? Ezután... Sejted, mi történt ezután? Nem? Ugye, nem? Hamarosam valaki észrevette, hogy Ildikó álla leesett. De ki volt az? Egy rokon? Régi ismerős? Vagy esetleg egy ismeretlen? Állat volt? Vagy ember? A személy az anya volt. Kíváncsi vagy, mit reagált Ildikó leesett állára a mamája? Érdekel? Ugye, érdekel?
Mindezt mérsékelt számú kérdéssel: Ildikó egy nap leejtette a kenyerét, nem értette, miért esett le az étel, miért nem szűnt meg a gravitáció, meglepetésében tehát leesett az álla. Ezután valaki észrevette, mi történt szegény lánnyal. Az édesanyja volt az, de mit reagált?
Miért nem jók a kérdések? (Hopp, ez is egy kérdés, öngólt rúgok magamnak.) Mert rettentően vontatottá teszik a szöveget, ráadásul olyan hatást keltenek, mintha nagyon nyomulnál az olvasódra, mintha görcsösen fel szeretnéd kelteni az érdeklődését. De csak lazán. Egy kérdés a maximum, sőt, annyi még valóban hasznos is lehet. A kérdésekkel az a baj, hogy nem lehet hosszú mondatokat gyártani velük, és így döcögős lesz a szöveg.
 • A történethez nem illő képpel. Kikészülök azoktól a mondatoktól, hogy a kép csak figyelemfelkeltés. Én ezt értem, de ha a blogodra szeretnéd felhívni a figyelmet, és nem Spongyabob foghíjas mosolyára, akkor a témához kapcsolódó képet szúrj be. Máskülönben csak azt éred el, hogy mindenki elkezdi csorgatni a nyálát Channing Tatum kockahasára, szemorgazmust kap, és amikor felocsúdott, továbbteker, mert elfelejtette, hogy ez a kép alapból egy hirdetéshez tartozott.
  • "Itt az új rész."/"Megérkeztem a kövivel!"/"Friss a blogon!" A hajam tépem ezektől (bár azért remélem, nem látszik a sérómon), mert magamtól erre soha nem jönnék rá. Remélem, érezhető az irónia. Hidd el, hogyha valaki elolvassa a linked címét, akkor erre rá fog jönni, nem kell hülyének nézni szegényt. Szóval hasonló jelentésű mondatokat tilos beleszőni a reklámba, ha szeretnétek, hogy negyvenéves koromban is legyen hajam.
 • Túl sok smiley-val. Komolytalan és idegesítő. Egy-kettő belefér, de minden mondat után még chatben is idegesítő. Ugyanígy kerüld az írásjelek halmozását.
 • "Ha valakit érdekel..." Na, ilyet se tegyél bele, több határozottságot, hidd el, hogy nem csak feltételes módban érdeklődnek a blog iránt... Mert, ha te nem teszel így, akkor más miért gondolja így?
  • Rossz linkkel. Mindenki tudja a saját URL-jét, néha lusta bemásolni a keresősávból, szóval csak úgy bepötyögi. Nem feltétlen helyesen. Én például olyan vagyok, hogy nem merek szólni ebben az esetben, mert hátha leégek egy brutális helyesírási hibával (gondoltátok volna, hogy ilyen nyápic csicska vagyok?). És én lemaradok egy jó blogról, a hirdető pedig egy potenciális olvasóról.
  A másik hiba, link nélkül: egy hirdetést megírni maximum tizenöt perc, és elhiszem, hogy mire végzel vele belekerülsz egy örömörvénybe, és unikornisokkal táncolsz a szivárványokon, de a lényeget ne felejtsd el!
  • Mindig ugyanazzal a szöveggel. Hogyha szorgalmasan hirdetsz, minden frissítésnél az emberek megjegyzik a szöveged elejét, szóval érdemes két-három részenként újjal előrukkolni, mert ha valaki látja, hogy neked nincs fantáziád több szlogent kitalálni, akkor nem fogja azt hinni, hogy a blogolásban kreatív és egyedi ötleteid vannak.
  • Túl hosszú szöveggel. A TV-s reklámokban is az a lényeg, hogy rövidek és lényegre törőek legyenek. Nekem például a Coca Cola reklámjai nagyon bejönnek, lendületesek, pörgősek, és fenntartják a figyelmem. A kampányolás a bloggereknél ugyanilyen, ez is marketing. Egy hét-nyolc soros szöveg pont ideális, de az szóljon a blogról, és ne arról, hogy azért nem hoztad időben a bejegyzést, mert a nagynénéd – akinél éppen több hetet csöveztél – szobatársának hasmenése volt, ezért napi húsz órát töltött a vécén, és hát a lakásban csak ott van net... Hogyha túl hosszan papolsz, akkor se ki nem jut el a linkig, és az már rég rossz.
  • "Öt komi, és kövi! :*" Nem! Ha már így prbálod kierőszakolni a visszajelzéseket, ezt ne hirdesd, mert valakik kattintás nélkül zsarnoknak titulálnak (jogosan).

  Egyszer facebookon valamelyik poszt alatt elkezdtem hőbörögni, hogy miért csak olyan cikkek vannak, amik arról szólnak, hogyan NE blogoljunk. Szóval most elveimnek megfelelően témát váltok.

HOGYAN HIRDESS
(mivel az előző pontban felsoroltam néhány tilos dolgot, így szó volt arról is, hogyan kell hirdetni, onnan is lehet ihletet meríteni)
  • A bloghoz illő képpel. Lehet a szereplőid összevágott képe, vagy hangulatban passzoló fotók, esetleg olyan mozzanatokat ábrázoló fényképek, amik a te blogodban is megjelennek. Lehet kép, amin van idézet korábbi fejezetekből, vagy amin néhány jellemző fel van sorolva. Játszhatsz a betűtípusokkal, a betűszínekkel, a betűmérettel. Csak kreatívan!
  • "Érdekelne valakit ilyesféle blog: ...", és ezután rövid kis ismertetőt írsz. Az ilyen posztok alá érkezik milliónyi pont, #érdekel, vagy valami hasonló. Ezután a bloggerek, akik írtak a bejegyzésed alá értesítést kapnak, ha kiteszed a linket. Hogyha írtak huszonöten, abból tízen minimum benéznek. Szóval ez bejövős tipp.
   • Caps Lockkal. Hidd el, hogyha megnyomod ezt a rendkívül hasznos billentyűt, és úgy pötyögöd a reklám első pár sorát, akkor tényleg jobban észreveszik, és, hogyha a csupa nagybetűs részben sikerül valami megnyerőt alkotnod, akkor sokan fognak kattintani.
   • Hashtaggel. A korombeliek bele vannak buzulva ebbe a kis jelbe: #. Márpedig a bloggerség nagy része 13-18 éves, szóval hogyha elejtesz párat a kampányszövegben, akkor rá fognak cuppanni a linkre. És amúgy is, a facebook ezeket kékkel írja, tehát figyelemfelkeltő is.
 • Megfelelő részlettel. Mi vonzza a korunkbeli lányokat? Cuki, romantikus pillanatok, laza beszólások, hátborzongató jelenetek. Szóval hogyha ebből a háromból egy jellemző a részletre, akkor megnyerhetsz néhány embert.
  • Neves bloggerek által írt pozitív vélemény idézésével. Kaptál egy pozitív kritikát M. Gintől, Kertész Kinga megjegyzést írt neked, vagy Barla Szabó Zsófi megdicsért privátban? Használd fel! Hogyha valaki meglátja a kedvenc bloggerinája nevét, rögtön elolvassa a reklámot, és hogyha az illető valami pozitívat írt, akkor ne félj felhasználni kampányoláshoz.
   • Listával. Írj egy listát, miért kell, miért muszáj elolvasni a te blogod. Vagy vázlatosan összegezd a cselekmény sajátosságait, amik egyedinek számítanak. A listákat mi, rendszerető lányok egyszerűen imádjuk, szóval rögtön odakapjuk a szemünket, ha megpillantunk egyet.
  • "Köszönöm a 79 feliratkozót, a 200 kommentet, és a 23000 oldalmegjelenítést." A számok figyelemfelkeltőek, és ha valaki azt látja, hogy ilyen népszerű vagy, akkor ugrani fog a blogodra, mert nem szeretne lemaradni a divatról, a legpopulárisabb blogokról.
 • Helyesírási hibák nélkül. Nézd át párszor a kampány-szövegedet, mert ha már ilyen kis terjedelemben hibázol, akkor nem lehet sok jóra számítani.
  • Sok csoportban. Hogyha valaki a csoportok böngészése közben mindenhol találkozik a neveddel, akkor ez elkezdi idegesíteni, ugyanakkor kíváncsi is lesz, mit marketingelsz ilyen lelkesen, és rögtön megnyitja a blogodat.
 • Különböző időpontokban. Hogyha nyolcvan csoport tagja vagy, akkor érdemes két részletben hirdetni, két különböző napon, hátha valaki az elsőn nem volt aktív, és így nem vehette észre a reklámot. Másrészről érdemes akkor, amikor a legtöbben vannak online, ez este hét és tíz óra között van, előtte mindenkinek dolga van, utána már csak baglyok maradnak.

  Szerintem rá is térhetünk a blogos csoportok másik fajtájára, ami többnyire egy adott író rajongói csoportja, ahol közelebb kerülhet az olvasóihoz.

  Az első kérdés, hogy mikor érdemes ezt létrehozni. Ezt a mikort most nem időben – napokban, hónapokban –, hanem népszerűségben érdemes mérni, azaz feliratkozókban (fúú, ez egy új mértékegység). Valakinek egy hónap alatt lesz 100 feliratkozója, másoknak egy év alatt.
  Ahogy észrevettem egyeseknek van ilyen fura ingerenciája, hogy legyen minél hamarabb saját facebook csoportja, mert ő anélkül nem tud élni, és mennyire "mencikehh" már, ha van, és csatlakoznak az olvasói, és amúgy is, fú de swag. 
   Szerintem olyan 70-80 feliratkozótól érdemes csoportot létrehozni, mert meglehet, hogy ebből öten már nem blogolnak, tizenöten már megunták a blogot, és tízen soha nem kezdtek bele. Ez már harminc ember, aki nem olvassa. Továbbá tíznek nincs facebookja (nekünk, aktív fb-ozóknak ez elképzelhetetlennek tűnik, de vannak még meg nem rontott emberek), öt nem használja, és megint öt nem szeretne csatlakozni, mert szereti a blogot, de megvan csoport nélkül is. És ez -50 embert jelent, tehát ennyi feliratkozónál már 20-30 blogger csatlakozik, ami azért elég szép szám.
   Előbb sem bűn csoportot létrehozni, de megvan az a rizikója, hogy egyedül kell ott kuksolnod, és sasolni a csatlakozókat. Egy ideig még nyilván lesed, hogy nem akar-e valaki csatlakozni, aztán megkérsz egy-két barátnőt, hogy nyomjanak már rá arra a zöld gombra, de hogyha nem vagytok minimum tízen akkor totálisan felesleges.

   A másik fő kérdés az, hogy mit szabad posztolni, mi az, ami nem idegesíti a tagokat, mi érdekelné őket. 
   Nemrég kiléptem egy csoportból, mert borzasztóan idegesített, hogy a blogger naponta posztolt, de csak olyanokat, hogy "elutaztam, rész később", és ezt fejtegette háromszáz szó erejéig. Nos, én naponta tíz percet vesztegettem a csoport csekkolásával, hátha valamilyen fontos info el lett kottyantva. Nem. 
  Természetesen nagyon aranyos gesztus minden nap intézni pár sornyi (vagy éppen pár oldalnyi) szöveget a tagokhoz, de hidd el, hogy senkit nem érdekel a nagyid tyúkszeme, amit neked kellett ápolnod, ezért nem tudtál írni. 
   Nézzük, én mit várok el egy ilyen csoporttól!
  Bejegyzés, amikor új rész van. Én a bloggert például nem frissítgetem percenként, de facebookon értesítést kapok, ha valaki ír egy csoportba, és így rögtön láthatom a frisst. 
   Bejegyzés, ha késés van. Nem egyszer volt olyan, hogy nyálcsorgatva frissítettem egy oldalt, mert be volt ígérve a fejezet, és a facebook csoport is le volt szarva, mert kit érdekel, hogy valaki már totál felspanolva várja a függővég megoldását?!
   Reakciók a kommentekre. Légy nyitott, a csoport egy közösség, szóval ha valaki kommentel a posztod alá, akkor ne fél visszaírni.
  És ínyencségek. Hogyha valaki csatlakozott, akkor jó dolgokat szeretne tudni, olyanokat, amilyeneket mások nem. Szóval lepd meg őket részletekkel, vagy tégy közzé fotókat, amik sejtetik az elkövetkezendő eseményeket.
   Természetesen az oldalt felhasználhatod arra, hogy kicsit jobban megnyílsz a rajongók előtt, de nem kell túlzásba vinni, és mindenkit azzal traktálni, hogy fáj a hajad.
   A legfontosabb pedig az, hogy ne posztolj feleslegesen vagy unalomból. Mert az előbb említett csoportban voltak ilyesféle posztok: "Unalom van. :P XD Autóban vagyok. :) :*" Ezek után már csak azt kéne hozzátenni, hogy van fasza mobilneted.
  A másik elengedhetetlen dolog a rend fenntartása. Nem egyszer láttam már két olvasót összebalhézni az ilyen csoportokban, mert pl. nem ugyanazt gondolták egy-egy mozzanatról. Ezekben az esetekben nem szabad elfelejteni, hogy te vagy az admin, ergo a főnök is, és állj a sarkadra, ne félj jól kiosztani a drámázókat, mert a viták egyre csak dagadnak, ha valaki nem állítja le őket. Természetesen maradj higgadt, légy pártatlan, még akkor is, ha valamelyikük a barátnőd, kedves, de ugyanakkor határozott. (Például ilyenkor szerintem egy ilyesféle megjegyzés dukál: "Kedves a, és kedves z! Örülök, hogy ennyire komolyan veszitek a véleményeteket, de ezt kultúráltan is meg lehet beszélni. Viszont a viták rontják a csoport légkörét, szóval legyetek szívesek, privátban folytatni az eszmecserét. :)") 

   Hogyha máshogy szeretnél felkerülni a facebookra, és ezen a közösségi portálom is tájékoztatni az olvasóidat a fejleményekről, akkor szóba kerülhet a lájkolható facebook oldal. 
  Ezt szintén 70-80 olvasótól érdemes létrehozni, hiszen ha nincsenek olvasóid, akkor nincs rá kereset. Ez a szomorú igazság.
  Igazából, hogyha ilyen tetszikelhető oldalt csinálsz, akkor ez kicsit "merevebb", az olvasóid maximum lájkolni fogják a dolgokat, de kommenteket nem igazán fogsz kapni. Itt inkább csak akkor érdemes posztolni, ha valamelyik blogod frissült, mert igazából ez csak ilyen fanpage, amivel ki lehet mutatni, szereted az oldal tulajdonosát. 

   A nagy kérdés pedig, hogy lájkolható oldalt vagy csoportot érdemes-e csinálni?

CSOPORT
   + Megismerkedhetsz az olvasóiddal, mikor nincs előttük a bloggeres álca. Ha valaki kommentet ír vagy bejegyzést a blogra, akkor komolyabb, viszont mivel a facebookot chatelésre is használjuk, általában a sok röhögéstől megvadulunk, tehát a csoportban is jobban adják igazi önmagukat az olvasók.
  + Az olvasóid megismerhetik egymást. Beszédtémájuk van, mindketten szeretik a blogodat, és, hogyha elkezdenek beszélgetni az egyik bejegyzésed alatt, akkor könnyen megeshet, hogy összerázódnak, és privátban folytatják a beszédet, amit a posztod alatt elkezdtek. És milyen szép dolog már, hogy segítettél az egymásra találásukban. (Ez elég nyálas, ugye?)
  + Ha csoportot csinálsz, akkor a tagok automatikusan kapják az értesítéseket a posztokról, így nagyobb az esély, hogy elolvassák, amit írsz, hiszen jóllehet, hogy fontos.
   + Részletekkel kárpótolhatod őket a késésért.
   – Hajlam arra, hogy sok felesleges és idegesítő dolgot posztolj, ami abszolút nem érdekli őket, és így elegük lesz belőled.
  – Itt nem fog minden rólad szólni, nem csak a te idézeteiddel, verseiddel, képeiddel lesz tele a csoport, de helyébe kapsz egy közösséget, egy csapatot.

LÁJKOLHATÓ OLDAL
 + Itt minden rólad fog szólni, egoisták előnyben. Az olvasók általában túl merevnek, barátságtalannak találnak egy ilyen oldalt, és nem fognak kommenteket írni, és bejegyzéseket se tudnak pötyögni.
   + Könnyebb rátalálni. Megesik, hogy csoportokra is rátalálunk, de azoknak nem látjuk a tartalmát, viszont egy ilyen oldalnak láthatóak a bejegyzései, tehát könnyen lehet, hogy beleszeretünk egy blogba/bloggerbe ezalapján.
    + Nincsenek viták.
    –/+ (de ez azért inkább negatív) Nem ismerheted meg az olvasóidat, nem fogtok közösséget alkotni
   – Ha új bejegyzést teszel közzé, nem kapnak értesítést a rajongóid, csak a hírfolyamukban fog megjelenni a poszt, amit nem kis eséllyel hagynak figyelmen kívül.

   Összeségében mindkettőnek van árnyoldala, de pozitív jellemzői is. Megmondom őszintén, hogy én abszolút csoport-párti vagyok, de ez nem azt jelenti, hogy nem lájkolom az oldalakat, csak egyszerűen én szeretem a csoportok hangulatát, ami barátságos, és van sor ismerkedésre.

   Tehát így a cikkem végén leírom, hogy szerintem fantasztikus ez a blogos közösség, és rettentően jó dolog, hogy a bloggerinák megtalálhatóak a facebookon is, hiszen így elérhetőbbé válnak. Hiszen a blogos hirdetőcsoportokban nemcsak rengeteg olvasnivaló és érdekfeszítő poszt lelhető fel, hanem (majdnem) mindenki nagyon segítőkész, legyen szó trailerről, designról, bétázásról, véleményezésről. És, ami a legfontosabb, lehetőség van ismerkedésre is (eddigi három blogos barátnőmmel – remélem, nevezhetem M.-t, K.-t és B.-ot így – ez az oldal hozott össze).

Szóval ne habozz: csatlakozz te is facebookos köreinkhez, megértő és nyitott közösség vagyunk (igyekszünk lenni)!

8 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hú, végre egy igényes és érdekes cikk! Élvezet volt olvasni, nagyon jól összehoztad! Különösen a témaválasztás fogott meg. Mivel magam is aktív bloggerina vagyok a facebookon, így a legtöbb dologgal tisztában voltam, de azért leírva tényleg érdekes volt, különösen a humoroddal fűszerezve.
    Csak így tovább, remélem a közeljövőben még olvashatok tőled hasonlókat! :)xx
    M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mira!
      Nagyon-nagyon jól esik, hogy ezeket mondod, minden szavadon mosolyogtam. :D Az ilyen komment után érzem azt, hogy igenis megéri ennyit vesződni egy cikkel. És tényleg, hihetetlenül sokat jelent, hogy tetszett neked mind a tartalom, mind a humorom. :D
      Köszönöm a kommentet. <3
      Maffia

      Törlés
  2. Szia:)Hat ez nagyon tetszett!Szeretem azokat a cikkeket amik erdekesek,viccesek,es meg tanulhatunk is belole:))Ugyes vagy nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa!
      Juj, köszönöm. Tényleg, annyira örülök, hogy ilyeneket írsz. :3
      Maffia

      Törlés
  3. Drága Maffia!
    Már láttalak egy-két blogon kommentelni és őszintén megtetszett, hogy ilyen nagy egyéniség vagy. Jó a humorod, ezt sikerül is belefűznöd a mondandódba, így sosem lesz unalmas és örömmel végig olvasom. Nagyon is beillesz a blog összképébe és nemcsak egy cikket, hanem egy kész történetet is szívesen olvasnék tőled.
    Nagy ölelés,
    Rowena

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rowena!
      Igen, én is emlékszem rád, azt hiszem, az I Need More-on, és talán Az álarc mögöttöm láthattam a neved, és így te is az enyémet. :D Nem is tudok, mit mondani, az egy dolog, hogy megdicséred a cikkem, örülök neki, tényleg nagyon jól esik, de az az abszolút megható, hogy még a személyiségemet is méltattad. Köszönöm, rengeteget jelent. <3 Örülök, hogy ennyire elsodortalak, ez volt a célom. Valószínűkeg egyszeeeer majd publikálok egy történetet, de ez csak a jövő (a tááávoli jövő zenéje). :D Ó, és annak külön örülök, hogy szerinted beleillek a blogba, reméljük, két hét múlva a lányok is így gondolják majd. :D
      Köszönöm a kommentet, talán soha nem mondtak még nekem ilyen szépeket itt, a bloggeren.
      Maffia

      Törlés
  4. Élvezetes, és hasznos cikk. Elég sok mindent próbáltam már, de találtam benne újat, amiért nemcsak szórakoztató, de hasznos időtöltés is volt a cikk olvasása. A híres bloggereken elmosolyodtam, aztán elgondolkodtam. Valóban jobban érdekel egy blog, ha reklámozza Kertész Kinga, vagy like-olja Barla Zsófi (őket ismerem és tisztelem is)... milyen kicsinyes vagyok :) Szóval köszi. És most kedvet kaptam egy csopit csinálni a blogomhoz, nézzük mennyire válik be! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy így gondolod. :3 Ugye-ugye? Amikor az egyik barátnőmnek mutattam, röhögőgörcsöt kapott, hogy ez azért már túlzás. Aztán két nap múlva írt, hogy rájött, mégsem így van, és tényleg hatásos ez a módszer. :D
      Nincs mit, én köszönöm a kommentet, hatalmas örömöt szereztél vele. A csoporthoz pedig sok sikert! Remélem, beválik. :3
      Maffia

      Törlés