2015. 04. 06.

Kritikák - LisBeth

Roxfort



Kinézet és első benyomás a blogról:

Fejléc: vegyes érzéseim támadtak, amikor először rápillantottam, tetszik is, meg nem is. Számomra az egész egy kicsit túl zsúfolt, bár a karakterek jól vannak kivágva, ezért is nem tudom, hogy viszonyulok a fejlécedhez. A sok képből párat szívem szerint kivennék, többek között a Roxfort képét, mely Harry és Draco feje között (fején) van. A Roxfort címét sem oda tenném, ahol van, hanem a jobb alsósarokba, mert ott nincs igazán semmi, valamint két olyan idézetet választottam volna, ami jobban illik a fejléchez.
A történet leírása, a „Roxfort” nagyon tetszett. Egy kicsit zavaró volt, hogy az „akit nem nevezünk nevén” mind nagybetűvel van írva, hiszen ez nem név. Tudom, hogy nyomatékosítani szeretted volna a kihívás szót, de ez már sok.
Talán így jobb lenne:
Kihívás a Teszlek Süvegnek, Dumbledore-nak, a barátainak, az ellenségeinek, továbbá Draco Malfoy számára is kihívás volt.
A trailer minden egyes mozzanatát imádtam, kivéve a zenét. A helyedben a filmből választottam volna egyet, hiszen nem csak a karaktereket vetted át, hanem a történet egyes eseményeit is. Egyébként profi munka, ha eddig valaki nem lett kíváncsi, ezek után biztosan az lesz.
A „Tekergők térképe”-t a trailer fölé tenném és a feliratkozókat, a „Varázsló-boszorkányok”-at pedig a „Bagolyposta” alá, míg a „Roxfort története”-t az „Aktuális történet” alá. Ez csak egy puszta tanács, mert számomra így következne a logikai, illetve a fontossági sorrend, persze ez egyénenként változik.
A könyvborítód egyenesen a kedvencem az egész oldaladról. Szerintem minden tökéletes rajta, semmin sem változtatnék. A figurák pontosan lettek kivágva, úgy jó borító, ahogy van.

Összességében: jól megformált kinézettel rendelkező blog, aki rátéved, biztos vet egy pillantást a történetre is, ezt a rengeteg rendszeres olvasód is mutatja, amihez gratulálok.

Értékelés: 9/10

Történet:

Őszintén szólva már nagyon vártam, hogy a te blogod következhessen. Furdalt a kíváncsiság, mit tudsz a Harry Potter regényekből kihozni, főleg, hogy régebben én is nagy rajongójuk voltam.
Prológusban különösen tetszett, hogy nagyvonalakban a fejezet végén felvázoltad, illetve Harry, hogy miken ment keresztül az elmúlt években, mert így egy olyan ember is tudja olvasni a kis írásodat, aki nem látta és nem is tudja, miről szólnak a könyvek vagy a filmek.
Mivel elég rövidke a blogod még, nem tudok sok mindent írni róla, de kaptál egy újabb rendszeres olvasót személyemben.
Eddig nagyon tetszik minden. Az írásmódod magával ragadó és olvastatja magát az emberrel. Nyelvtanhiba egyáltalán nincsen, ahogy szóismétlést sem találtam.

Összességében: egy csodálatos történetnek ígérkező blog, egyedi háttértörténettel.

Értékelés: 10/10

Összesen:
20/19






https://lh4.googleusercontent.com/-39srh8mUUgg/VHuZPGpsvoI/AAAAAAAALMY/XRpAA6NRlVg/s2048/Header.gif



Kinézet és első benyomás a blogról:

Fejléc: első szó, ami eszembe jutott róla: profi munka. Az egész csodálatosan van megcsinálva, ámbár én egy másik képet kerestem volna Alison-ról, szerintem elég előnytelen kép, s egy mosolygósabb róla is jobb képet festene. Továbbá a gif-et, amely nagyon-nagyon különlegessé teszi az egészet, teljesen jobbra, a sarokba, tettem volna.
Trailer: a zene nagyon megfogott, ott emelkedett a hang, ahol éppen ugrottak a jégen, kiváló munka. Azonban zavaró volt, hogy a történetleírásodat tetted bele majdnem egy az egyben a kisfilmbe, így semmi újat nem tudunk meg.
A történetleírás teljes mértékben megfogja az embert, egy-két szóismétléstől eltekintve ez is remek munka. Szerintem pont ilyennek kell lennie egy leírásnak, ahol kérdésekkel zárod le a végét.
Tetszik, hogy a szereplőknél egységesek a képek, összeszedettséget tükröz. A nevük betűtípusa mennyeien szép! Rengeteg szereplőd van, fogalmam sincs, hogy tudják az olvasóid követni, de biztos ügyesen lavíroznak az emberek között.
Egyedi megoldás, hogy a helyszíneket is bemutatod egy-egy képpel karöltve, ez nagyon jó ötlet.

Összességében: kellemes a blogodra ránézni, bár egy kevésbé mozgalmasabb háttérrel szebb összhangot nyújtana az oldalad.

Értékelés: 10/9


Történet:

Először is az első pár mondat után a gondolataim, hogy jól fogalmazol és, hogy rettentően jó ötlet volt kilinkelni a mozdulatokat, ugrásokat, hiszen, aki nem ért a korcsolyához ilyen mélyen, mint jómagam, annak fogalma sem lenne arról, hogy mit is jelent a tripla axel.
Van pár esemény, melyet túl részletesen leírsz, így nem csak te, hanem mi, az olvasók is, beleveszünkk az apróságokba, és vannak olyan részek, amit alig mutatsz be. Próbálj meg egyensúlyt teremteni, s mindent leírni nem túl hosszan, de nem is röviden.
Pont olyan történetet kaptam, amilyenre számítottam: egy gondosan kidolgozottat, szívvel lélekkel összetettet.
Szóismétléseket csak elvétve találtam, ami a bétádnak is köszönhető.

Ne haragudj a rövidke kritika miatt, de a jót nem tudom még jobban dicsérni. :)

Összességében: jól megfogalmazott blog egy műkorcsolyázó szemszögéből.

Értékelés: 10/10

Összesen: 20/19


További sikeres blogírást kívánok mindkettőtöknek,
Lis

2 megjegyzés:

  1. Drága LisBeth!

    Köszönöm, hogy időt szakítottál rám. Sajnos a designon már nem tudok változtatni, mivel nem az én kezem munkája. A trailer engem is egyre jobban zavar, lehet, hogy újracsinálom, és akkor külön teszem a szöveget. És az írásban is tudom, hogy még van bőven hova fejlődnöm, de szeretem csinálni, és nem tántorít el tőle semmi. :)
    Még egyszer köszönöm a kritikát.

    Ölel,
    Leah

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Leah!

      Nem is azért mondtam, hogy változtass, hiszen mindenkinek más a véleménye. Lehet, másnak pont az tetszik, ami nekem nem annyira.
      Az írásod meg kiemelkedően jó, csak apró változtatnivalók vannak, cseppet sem szántam eltántorítónak a kritikát! :)

      Sok puszi és ölelés,
      Lis

      Törlés