2015. 03. 21.

Kritikák - LisBeth

Lie Together



Kinézet és első benyomás a blogról:

Fejléc: be kell vallanom, hogy nem igazán nyerte el a tetszésemet a fejléced. Igaz, nem értek a Photoshop-hoz vagy ahhoz, hogyan kell egy ilyet elkészíteni, de egy leendő olvasó szemével nem annyira megnyerő.
Számomra túl sok a textúra, elveszi a figyelmemet a lényegről, a főszereplőről, valamint Ashely Benson körvonalának elmosása sem a legjobb, főleg a jobb karjánál látszik.
A desgin tetszik, letisztult, világos, nem zavarja a szemet, tökéletes.
A történet leírás nagyon jó lett, kellőképpen izgalmas, megfogja az embert és kíváncsivá teszi őt. Azért pedig különösen nagy pacsit kapsz, hogy a bevezetőd tartalmazza a blog címét, hogy miért így nevezted el.
A szereplők modul csodálatos, a neveik betűtípusa gyönyörű, beléjük szerettem. Egy kicsit szépséghibás viszont abból a szempontból (ha kritikusként nézem), hogy Sophia-ról nem gif van, hanem sima kép. Tudom, hogy nem igazán lehet róla gif-et találni, de egy picit csorba lett számomra emiatt ez a rész.
Trailer: az előzetesből megtudjuk, hogy terhes lett Hope, s ez fogja őket újra összehozni Harry-vel. Csalódott voltam sajnos a rövidke film megnézése után, mert a leírásból egy egyedibb történetre vártam. Elég sok oldalon így kerül össze a két főszereplő, de ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet lenyűgöző az írásod. Maga a trailer jó lett, a zene megfelelő, az egyetlen dolog, ami nekem tette teljesen egységessé az az, hogy minden „gondolatot” más betűtípussal írtál.

Összességében: kellemes benyomást kelt a blogod, összhangban vannak a részletek, bár a fejlécet lecserélném. A leírás és a trailer mindenképpen ösztönzi az embert, hogy belekukkantson a történetbe is.

Értékelés: 10/9


Történet:

Tetszett a prológusod, kíváncsivá tett, annak ellenére, hogy a történet egyik fő izgalmát már az elején leleplezted.
Elég sok szóismétlést és tőmondatot találtam, ami egy kissé visszaszorította az amúgy nagyon is jó fogalmazóképességedet.
Egy kicsit gyorsan pörögnek az események, legalábbis számomra. Ha egy kicsit visszavennél a „tempóból” még izgalmasabb lehetne a történeted. Még csak az elején járok, de már most tudom, hogy terhes Hope, az élete egy kész káosz, kirúgták otthonról, Harry a gyermeke apja, akivel egy egyéjszakás kalandban volt része. Ez túl sok információ hirtelenjében szerintem.
Ezzel a titokzatos „D” karakterrel nagyon felcsigáztad a kedélyeket, kíváncsian várom, hogy miket fog még írogatni Hope-nak.
Az tűnt fel, miközben olvastam a blogod, hogy vannak részek, melyekben semmi esemény nem történik, s vannak, ahol minden egyszerre. Próbálj meg egy egyensúlyt kialakítani a fejezetek között, ahol van is izgalom, de nem sok, pont, amennyi kell.
A nyelvtannal minden rendben van, a szóismétlések is jóval csökkentek az első fejezetekhez képest, sokat fejlődött az írásmódod is, az egyetlen dolog, amire még egy picit figyelhetnél, hogy egy picit több legyen a párbeszéd. A gondolkodós, merengős részek nagyon jók, de a megfelelő arány nincs meg a párbeszéddel.

Összességében: izgalmasan kanyarintod a mondatokat, ha az apró hibákra odafigyelsz, csodálatos blogot tudhatsz magadénak, annak ellenére, hogy az alaptörténet egy kicsit hétköznapi.

Értékelés: 10/8.5

Összesen: 10/17.5




Láss bennem mást! [ Norman Reedus fanfiction ]



Kinézet és első benyomás a blogról:

Fejléc: tetszik is a fejléced meg nem is. A két karakter szerintem egész jól lett kivágva, de a mellettük lévő textúrákkal nem barátkoztam igazán meg. Egy kicsit túl sok a jóból, a kevesebb néha több. Ezalatt azt értem, hogy ha kevesebb textúra elegánsabbá és barátságosabbá tenné a képet, mert így elvonódik a figyelmem a két főszereplőről.
A háttér és a modulok színe nem illik a fejléc barnájához, de maga a design nagyon tetszik!
A történet leírása mindenképpen egyedi, megfogja az embert és arra ösztönzi, hogy olvassa tovább a blogod. Hatalmas pipa érte.
Az olvasók modult személy szerint a „Tájékozódj” modul alá tenném, valamint a modulbeli fejezeteket egymás alá igazítanám, mert átláthatóbb lenne.
Amióta egyszer követelésnek vették azt az ötletemet, hogy tegyenek karakter részt a blogra, azóta félek ajánlani ezt az opciót, szóval csak annyit említenék erről a pontról, hogy szerintem jó, ha van ilyen rész.
Egy trailer-t is szívesen néztem volna meg a blogról, hiszen a bevezetőből nem tudtunk meg sokat az oldalról, csak annyit, hogy egy „Szerelmünk lapja” szerű történettel találtuk szembe magunkat.

Összességében: talán egy új fejlécet kérnék a helyedben, s a design színét mindenképpen a fejléchez igazítanám.

Értékelés: 10/7.5


Történet:

Nem tudom, hogy a prológussal szerettél-e volna bármit is kiváltani az emberekből, ha igen, akkor az annyi lehet, hogy megláthattuk milyen csodálatos kis íróhölggyel akadt dolgunk. Történet szempontjából viszont nem volt egy tartalmas bevezető, szerintem egy prológus akkor jó, ha izgalmat csempésznek bele, hiszen ezen múlik első- vagy másodsorban, hogy a leendő olvasó olvasóvá válik-e vagy sem.
Már a fejléc kielemzésénél elgondolkodtam azon, hogy szándékosan választottál-e két olyan szereplőt, akik között legalább 10-15 év korkülönbség van, vagy csak véletlen (az is lehet, hogy csak nekem tűnt eddig fel), mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy lesz-e ennek jelentősége.
Ahogy haladtam a részekkel előre, egyre jobban megtetszett a történeted.
Fantasztikusan írsz, nincsenek nyelvtani hibák, mindent át tudsz adni az olvasóknak, akik, ezáltal teljes mértékben bele tudják élni magukat az eseményekbe.
A jón nincs mit ragozni. Sajnos, nem tudok többet írni a blogodról, mert tökéletes, ahogy írsz, ahogy formálod a mondatokat, sehol egy apró hiba, sehol egy bökkenő.
Egy újabb rendszeres olvasód fog rajongani érted, személyemben.

Összességében: különleges írás, különleges író tollából.

Értékelés: 10/10

Összesen: 20/17.5

További jó blogolást kívánok nektek,
Lis

4 megjegyzés:

  1. Kedves LisBeth!

    Köszonöm, hogy megírtad a kritikámat! Nagyon jól esett, hogy még a hibáknál is tudtál kedvesen fogalmazni. Az előző kritikám után jól jött! :D Próbálom meg találni az egyensúly, oh, de még mennyire, de sajnos túlságosan is érdekelnek az emberek véleményei, próbálok megfeleni. Eddig valahogy nem sikerült egyik sem, de tényleg próbálom! Ezentúl figyelek rá!
    Nincs szóismétlés, próbáljuk a történéseknél is megtalálni az egyensúlyt. Sőt a párbeszédeknél is!

    Értettem! :D
    Köszönöm a kritikát! xx Hope Christina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hope Christina!

      Örülök, hogy nem hagytam benned rossz érzéseket a kritikáddal, hiszen az előző kritikus már megtette.
      Elolvastam a kritikáját és hát annyit tudnék hozzá fűzni, hogy korántsem vagy olyan tehetségtelen, mint amilyennek Ő leírt, legalábbis az én értékrendem szerint nem. :) (Ezt azért itt írtam, mert nem találtam e-mail címet, ahová írhattam volna neked.)

      Sok puszi és ölelés,
      Lis

      Törlés
  2. Drága LisBeth!

    Nagyon szépen köszönöm, hogy megírtad a kritikámat, köszönöm a kedves szavaidat, és azt meg végképp, hogy feliratkoztál hozzám! Remélem ezek után sem fogok neked csalódást okozni, és a részek elnyerik majd a tetszésedet!
    Tanácsaidat is köszönöm, természetesen meg fogom fogadni!

    Ölel; Ariana D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ariana!

      Örülök, hogy tetszett a kritika, igyekeztem. Biztos vagyok benne, hogy nem fogok csalódni.:)

      Sok puszi és ölelés,
      Lis

      Törlés