2015. 02. 07.

Kritika - LisBeth




Kinézet és az első benyomás a blogról:

Fejléc: személy szerint nekem tetszik, nem zsúfolt, ugyanakkor nem is túl egyszerű, habár elsőre egy kissé túl kéknek láttam az egészet.
Szebb lenne, ha egy kicsit szélesebb lenne az egész fejléc, valamint „A béke kulcsai” címet világosabbra tettem volna, mert így egy kicsit beleolvad a textúrába.
Design: ugyan ilyen témám van a blogomon, szóval elnyerte a tetszésemet! A háttérszínt azonban pár árnyalattal sötétebbre állítanám, jobban menne a bejegyzés színéhez is és a fejléchez is.
A „História” rész úgy jó, ahogy van, megfogtad a történet lényegét, izgalmasan írtad le a dolgokat, kedvet kaptam a blogod elolvasásához. Pár szóismétléstől eltekintve tökéletes.
A történet összefoglalása elolvasása után egyből körvonalazódik minden kedves leendő olvasó előtt, hogy a te történeted bizony nem egy átlagos, nem minden fán termett fanfiction. Ez mindenképpen plusz pontot jelent, legalábbis nálam biztosan.
A szereplők leírása jó, ötletes a rövidke jellemzésük is, bár engem zavar, hogy a fejlécedben élő ember van, míg a szereplők grafikusrajzok. Szerintem egyáltalán nem lenne baj, ha a fejléced is grafikus figurákból állna.
„A világról” volt a kedvenc részem, nem tudom, hogy a te fejedből pattantak-e ki a leírások, vagy nem, de a lényeg, hogy egyedi.
Egy apró szépséghibára hívnám fel a figyelmedet: némelyik bekezdés Times New Roman, 12-es betűméret, míg a többi az általad beállított betűtípus normálméretben.
Trailer: amikor meghallottam a Karib-tenger kalózai betétdalát, már megszerettem a trailered, annak ellenére, hogy bármit láttam is volna belőle.
Nem tudok egyebet ehhez a ponthoz hozzáfűzni azon kívül, hogy csodálatos lett az előzetes, ha eddig nem lettem volna már extra kíváncsi a blogra, akkor a kis videó után biztosan!
A Chatbox nevéhez csak annyit mondanék, hogy rettentően aranyos!

*Ezt ilyen plusz részként tenném hozzá az eddigi véleményemhez, hogy miután elolvastam a történetedet nekem egy narancssárgás-vöröses design jobban illene az egész hangulatához, ez persze csak puszta ötlet tőlem, ha te nem így gondolod, nem kell megvalósítanod.J*

Összességében: a design jó, a fejléc úgyszintén. Megfogja az embert, s ha belepillant a trailer-be, akkor garantáltam marad az oldaladon, hogy legalább a prológust elolvassa. Tényleg csak apró igazítások miatt nem adtam maximális pontszámot.

Értékelés: 9/10


Történet:

Prológus: szerintem a bevezetőd pont olyan, mint amilyennek a „nagykönyvben” meg van írva. Megismerjük a főszereplő fontosnak mondható múltját, amiben megtudjuk, hogy miért is lett kalóz.
Ha valaki nem lett volna figyelmes, vagy nem olvasta volna el a bevezetőt, illetve nem nézte volna meg a trailer-t, már a prológus után tudja, milyen történettel áll szemben.
Tetszik, hogy az adott kort ilyen jól bemutatod, nem tudom, hogy ez a Karib-tenger kalózainak is köszönhető-e, de mindenesetre tetszik.
Nagyon jól írod le a szereplők kinézetét, teljesen magam elé tudom képzelni az adott pillanatban milyen arcot, grimaszt vághat a karakter.
Nem feltétlen szükséges a párbeszédekben majdnem minden mondat után hozzáfűzést tenni, mert egy idő után kicsit zavaró. A mondatokból úgyis kiderül, hogy a szereplőnek milyenek az érzései, illetve miket gondolhat magában.

Például:

„- Hogy tudtad elolvasni a szöveget? – kérdeztem inkább elterelve a gondolataimat.
- A Nimfák ősi nyelvén íródott – magyarázta, mintha az egész olyan természetes lett volna.
- És te ezt érted – mondtam, mire ő bólintott.
- A nevem egyébként Ailin. Ailin Quendi – mondta, majd pukedlizve meghajolt. Egyik szemöldököm a magasba szaladt, de nem szóltam semmit sem.
- Siril – mutatkoztam be én is, megemelve a képzeletbeli kalapom. Mivel az is az asztalon maradt. – Siril Vaiya.
- Á, a tengerek ördöge – nevetett fel a lány. Nem félt, és ez meglepett. – Hallottam rólad – mondta oldalra döntve a fejét. – Nem épp így képzeltelek el.
- Miért? Hogy képzeltél el? – kérdeztem kíváncsian.”

Kevesebb hozzáfűzéssel is tökéletes lenne:

„- Hogy tudtad elolvasni a szöveget?
- A Nimfák ősi nyelvén íródott – magyarázta, mintha az egész olyan természetes lett volna.
- És te ezt érted – állapítottam meg.
- A nevem egyébként Ailin. Ailin Quendi – s pukedlizve meghajolt. Egyik szemöldököm a magasba szaladt, de nem szóltam semmit sem.
- Siril – mutatkoztam be én is, megemelve a képzeletbeli kalapom. Mivel az is az asztalon maradt. – Siril Vaiya.
- Á, a tengerek ördöge – nevetett fel a lány. Nem félt, és ez meglepett. – Hallottam rólad. – Nem épp így képzeltelek el.
- Miért? Hogy képzeltél el?”

Pár szóismétléstől eltekintve (- kérdezte; - mondta), ami szerintem csak a véletlen műve, nincs egyéb nyelvtani hibád.

Összességében: a történet lendületes, jól fogalmazol, az írásmódod olvastatja magát az olvasóval. A blogod teljesen egyedi, ami meg is látszik a sok hozzáfűzésen is.

Értékelés: 10/9

Összesen: 20/18

További sikeres blog írást és sok rendszeres olvasót kívánok,
Lis

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a részletes kritikát, rég kaptam már ilyet, jól esett olvasni. A designhoz és a fejléchez semmit sem értek, azon sajnos nem tudok magam változtatni, de köszönőm szépen az észrevételt.

    Igen, a világról rész teljesen a saját fejemből pattant ki, meg is szenvedtem vele. :D A betűtípuson dolgozni fogok, én észre sem vettem, szóval nagyon hálás vagyok érte.

    Igen, elvileg rajzolt karaktereim vannak, hogy úgy képzeljék el, ahogy szeretnék. A fejlécen szereplő hölgy csak egyféle jelképes kalóz hölgy, nem kell így elképzelni Sirilt, bár én valami hasonlóképp képzeltem el a lányt.

    A trailert imádom és a kis menük címeit nagy kínszenvedéssel találtam ki xD

    Igyekszem a leírtakon javítani, bár ez rossz szokásom, de majd többször is átfutom, hogy ez ne forduljon elő sokszor ^^

    Örülök, hogy tetszett a történet, hogy egyedinek találod, és hogy az írásmódom is tetszik. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sayaa!

      Szívesen tettem és remélem, segítségedre tudtam lenni, hiszen ezért írtam.
      Ne aggódj, én sem értek a design-hoz, illetve a fejléchez, de akár tőlünk is rendelhetsz e-mailben design-t/fejlécet. :)
      Szerintem, ha hangosan olvasod fel, akkor jobban kitűnnek a hibák, legalábbis nekem ez beválik.

      Sok puszi és ölelés,
      Lis

      Törlés