2015. 02. 08.

Kritika - LisBeth




Kinézet és első benyomás a blogról:

Fejléc: nekem túl szürke az egész, valamint nagyon halvány. A textúrák megfelelőek, tetszik a bilincs is a kép alján, jelzi, hogy nem egy teljesen szokványos szerelmi történet lesz.
Én az egész blogra egy teljes design (+ fejléc) átalakítást kérnék a helyedben, mert annyira nem fogja meg az embert. Az egész oldal sötét.
Tudom, hogy a történethez, a szürke, fekete, illetve a sötét színek jók, de egy kis színt még bele lehet csempészni, akár a fejlécbe, s máris kellemesebb hatást lehetne elérni.
A „Történet” modul egészen jó, de annyira nem csigáz fel, hogy „mindenképpen-azonnal-most” el akarjam olvasni. Talán, ha a végére egy sejtető plusszal még hozzátennéd, hogy a fejléceden miért van két fiú, nagyobb kíváncsiságot okoznál a honlapodra tévedőknek.
Sajnálattal vettem észre, hogy ha a „Szereplők”-re kattintok, akkor ott nem találok semmit. Érdemes lenne a főbb karaktereket (Selena, Zayn, Justin stb.) kitenni egy-egy képpel, vagy gif-fel, illetve akár személyleírást adni róluk. (Egy bérgyilkosról szóló bloghoz, úgyis illik a személyleírás).
Az archívum részhez annyit tennék hozzá, hogy hosszú „í”-vel és „v”-vel írjuk a szót, ha pedig csak azért írtad le a szót „archiwum”-ként, mert jól néz ki, akkor inkább hanyagold szerintem. 
Rettenetesen hiányoltam egy jó kis trailer-t, ami alapján el tudnám én is és a kedves leendő olvasóid is dönteni, tetszik-e a blogod.
Ha te is meg szeretnél nézni egy filmet, először elolvasod, miről szól, utána megnézed az előzetest és eldöntöd, hogy érdemesnek tartod-e az idődet a filmre „fecsérelni”, a blogoknál mostanában ugyan ez működik, sajnos (vagy nem sajnos).

Összességében: próbálj színt belevinni a kinézetbe, nem kell egy egész színskálát, csak a szürke mellett legyen egy élénkítő motívum. Továbbá egy trailer és egy szereplős oldal is jól jönne a blogodra.

Értékelés: 10/7


Történet:

A fülszöveg elolvasása után már egyből érződött, hogy ha jó íróhölgyemény pötyögi a történetet, akkor egy bizonyára jó bloggal áll szemben az ember, de sajnos egy kicsit csalódott voltam.
Már az első fejezet elején szemet szúrt a sok szóismétlés, s a rövid tőmondatok.

Például:

„Az életem Brooklynban viszonylag nyugis. Már egy hónapja, hogy áthelyeztek ide. És ha jól számolom nem is fogok sokáig itt időzni.”

Egy mondatra lekerekítve:

„Az életem Brooklynban viszonylag nyugissá vált, miután már egy hónapja áthelyeztek ide, de, ha jól számolom, nem fogok sokáig itt elidőzni.”

A hosszabb hangvételű szövegrészeket nyugodtan lehet tagolni egy-egy enter beütésével, szellősebbé és barátságosabbá tehet ezzel a fejezeteket.
Próbálj meg egy fejezeten belül egy, maximum kettő betűtípust használni. Az rendben van, hogy a levelet Curier New betűtípussal írod, még hatásosabb is, nekem tetszik, de a levél után válts vissza az eredetire, mert így háromféle betűtípusban pompázik a bejegyzésed.

„A tanár mintha mi sem történt volna folytatta a beszédjét és semmit se szólt arra hogy a mellettem ülő srác miért késett egy hónapot (!!!!!) a suliból és a mostani napon is miért az első óra vége felé tolta be a seggét.”

Ebben a mondatban kapásból három hibát tudok kiemelni: „volna” után és a „hogy” szó előtt vessző van. Tudom, hogy az öt darab felkiáltójellel azt szeretted volna kifejezni, hogy egy hónapja elkezdődött az iskola, és hogy még eddig nem volt bent, de ezt általában nem így hangsúlyozzuk egy történetben. Facebook-on persze, én is így fejezem ki magam, de egy blogon szerintem ne tegyük, ennek elkerülése érdekében én dőlten írom le a felhívásra kívánt szót, jelen esetben az egy hónapot.
A következő mondatban is és a többiben is hiba, hogy az „ami”, „aki” (stb.) szavak előtt minden esetben, kivétel nélkül vessző van.

A helyesírási, illetve a mondatszerkesztési hibák elkerülése érdekében azt tanácsolom, hogy a Word-ben írd meg a történetedet, ezzel jóval javulni fog a helyesírásod.

„- Hát szerintem igen...-mosolygott. - vagyis már kétszer lefeküdtünk, de nem tudom mi van most köztünk, mivel ez nála még normálisan nem jelent semmit.”

Mindig mindenféle gondolatjel előtt és után szóköz van, illetve a három pont után is (…). Vesszőt akkor is ki kell rakni, ha a mondatból elhagyható a „hogy” szócska.
Ennek fényében az előbb idézett részlet így néz ki helyesen.

„- Hát szerintem igen… - mosolygott. - Vagyis már kétszer lefeküdtünk, de nem tudom, mi van most köztünk, mivel ez nála még normálisan nem jelent semmit.”

A nyelvtani résztől eltekintve szerintem egy izgalmas blog a tied. A fantáziád is és a szókincsed is megvan hozzá, amit még lehetne egy kicsit fejleszteni könyvek olvasgatásával, de persze ez még fejlődni fog.
Egy picit rendezhetnéd a fejezeteket, hogy az egyik ne legyen túl hosszú, a másik ne legyen nagyon rövid. Szerintem két-két és fél oldal a Word-ben egy megfelelő hosszúságú rész.

Összességében: ha a helyesírásodat fejleszted, vagy Word-ben kezdesz el blogolni, akkor a történeted népszerűsége is sokkal jobban meg fog ugrani. Egy nyelvtanilag helyes blogot mindenki sokkal jobban élvez. A az írásmódod egyedi, fantáziadús, egy pici odafigyeléssel, s ráfordítással nagyon sokat ki fogsz tudni még hozni magadból, illetve a blogból.

Sajnálom, hogy nem olyan kritikát kaptál, mint amilyet szerettél volna, de ne add fel!

Értékelés: 10/6 (nyelvtan miatt)

Összesen: 20/13


További sikeres blogírást kívánok,
Lis

2 megjegyzés:

  1. Szia :)
    Köszönöm, hogy megírtad a véleményedet a blogról, meg próbálok, majd kezdeni valamit vele. Az elmondottak alapján javítgatók majd még pár dolgot rajta.
    Köszönöm.
    Xx Amber

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Amber!

      Szíves tettem és remélem, sikerül fejlődnöd, mert a blog története nagyon kis szuper lenne a nyelvtani hibákon kívül!:)

      Sok puszi és ölelés,
      Lis

      Törlés