2014. 01. 25.

Kritika #16

Sziasztok! :) Most egy kritikával érkeztem, szám szerint ez a tizenhatodik. Nincs túl sok hozzáfűznivalóm, csupán annyi, bár ez nem is igazán ehhez tartozik, hogy a mai nap folyamán még valószínűleg érkezem egy design bejegyzéssel, melyben remélem sok hasznos dolgot találtok majd! :) Írjatok chatbe, ha valamit szeretnétek még, ugyanis azt még beletudom rakni az estibe! :)


Titkok mögé bújva
Kinézet: Amikor először nyitottam meg a blogot, első látásra nagyon megtetszett az egész, de aztán mindent jobban átnéztem, minden lapot megnyitottam és amit most le fogok itt írni, az nem mindössze egy szempillantásnyi dolog, hanem egy alaposan áttekintett téma lesz. Egyből kezdeném is a fejléccel, amely a legszembeötlőbb, ugyebár. Tetszik, de valamiért mégsem. Szerintem túl zsúfolt, és elég egyhangú. Úgy értem, illik a történethez, de nekem valamiért nem tetszik. Szerintem a szöveg is rossz helyen van rajta. Végül is ezt nem te készítetted, de mivel ez is a design része, ezért erről is írok véleményt. Pár szót a sablonról. Nekem ez sem nyerte el a tetszésem, mégpedig: Igazából a méretezéssel van a baj. A fejléc két szélén, hatalmas fehér sáv maradt, és ezt mindenképpen vedd szűkebbre. Háttér. Na ezen tényleg sokat gondolkoztam. Lehet, hogy egy egyszínű, mondjuk egy szürke esetleg egy fehér jobban illene a fejléchez. Bár ez sem rossz, de a sablon túlméretezettsége elrontja. Betűtípusok. Nem tetszik, én nem ezt választottam volna. Amikor betűtípust akar választani valaki, akkor azért figyeljen arra, hogy a fejlécétől ne különbözzön nagyon. Legalábbis én ezt is szoktam nézni, a jó összehatás érdekében. Szerintem a bejegyzések címét valami másra állítsd át, valami szebbre és olvashatóra. Menü. Mivel nem ér végig a sávjában a szöveg, ezért így furcsán néz ki, úgyhogy javaslom, hogy építs be egy kódos menüt a modulsávba. Rengeteg ilyen van már, és tökéletesen le van írva néhol, hogy hogyan is kell eljárni vele. Valamint, törölj ki belőle pár oldalt, fölösleges. A prológust mindenképp, annak készíts egy külön bejegyzést, és írd be a fejezetek elé. Aki el akarja olvasni, az megtalálja ott. A könyvborítónak is fölösleges volt szerintem külön oldalt készítened, hiszen nem túl fontos dolog, és nem mindenkit érdekelhet. Bár az is lehet, hogy nem tetszik Neked túlzottan, ezért nem akartad a figyelem középpontjába állítani. Minden esetre azt javaslom, ezt tedd ki oldalra, a modulsávba. Szerintem a Kritikás oldal is fölösleges, maximum puska lehet a további kritikaíróknak. Modulokról kicsit:Nekem ezeknek a sorrendje sem nyerte el a tetszésem. Minden meg van fordítva. Ami fontos volna az alulra került, ami nem túl érdekfeszítő, az mind legelöl kap helyet. Szerintem rakd ki valahova a könyvborítót, az olvasókat följebb, a szövegeket mindenhol tedd sorkizártra. A modulokban is! A számlálót tedd lejjebb. Mondjuk a chat fölé. Valamint, tehetnél mondjuk effekteket a blogra, sokkal hangulatosabb lehetne. Ez a hulló pluszjeles történet már elég sablonos html kód, cseréld le. :) Összességében elég összecsapottnak tűnik a kinézet szerintem, alakítsd át, a fentieket pedig kezeld fenntartással. 

Történet: A kritikaírásban többek között az is jó, hogy megismerhetsz új történeteket és írókat. Ennek a blognak nagy reményekkel kezdtem neki, s teljesen figyelmen kívül hagytam az összecsapott kinézetet. Tehát tiszta lappal indítottam, s akkor elmondanám az észrevételeimet és tanácsaimat. Nem tudom miért, de nekem nem tetszett. És ezt le is szögezem az elején. Elolvastam az egészet, minden egyes sort, bár kellett hozzá akaraterő, hiszen ami valakinek nem tetszik, azt nem olvassa nagy lelkesedéssel, de én megtettem, mert hát, ezért is vagyok itt. Tehát. Minden passzolt és összhangban van, a szókincsed megfelelő, nem fedeztem fel sok szóismétlést, a fogalmazásod pedig egyszerűen magával ragadó. Nagyon tetszik! És tulajdonképpen a történet is elég... elég különleges, vagy, hát nem nagyon olvastam még ilyesmit, bár nem is olvasok túl sok blogot. Szóval lehetett a fogalmazásod elbűvölő, de a történet az rajtam kifogott. A prológus elolvasása után, még nagy volt a lelkesedésem, de ez talán a negyedik bejegyzésnél alábbhagyott. Sokszor az van, hogy a prológus megtetszik, esetleg ki van színezve, hogy az olvasót az író magához hívogassa. Nos, neked ez sikerült, de alapjában véve nem rossz. Nekem a lány karaktere nem tetszett meg, nem vagyok oda az ilyen misztikus, titokzatos történetekért. Viszont egyedi. Tehát attól függetlenül, hogy nekem nem tetszett, másnak lehet, hogy fog. Éppen ezért sok sikert a folytatáshoz! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése