2013. 12. 12.

Interjúalany #4 - Madison G. Wyla

Első körben szeretnénk még egyszer gratulálni a blogversenyünk legeredetibb történet kategóriájában elért első helyezésért. Másodszor pedig köszönöm, hogy szakítottál időt a kérdéseim megválaszolására. Élvezet volt veled dolgozni!

***


1. Sokan megálmodják a történeteiket. Te hogy vagy ezzel? Hogyan pattant ki a fejedből az Élvezd, hogy félsz blog alapsztorija? 


A történetem egy része nekem is az álmokból származik. Viszont az alapötlet -bármennyire is furcsán hangzik- zuhanyzás közben pattant ki. Szólt a zene és az egyik dal során meghallottam valamit: "Élvezd, hogy félsz". Így lett ez a blog címe és ez indított el mindent. 


2. Mióta használod a blogspotot? Hogyan találtál rá?

Nem tudok pontos időpontot mondani rá, úgy a nyár közepére tenném azt az időt, amikor rátaláltam erre a "kis" világra. Elsőnek, mint olvasó, mára pedig már íróként is jócskán belemerültem. Nem hittem volna, hogy ennyi mindent köszönhetek annak, hogy azon az egy napon unatkoztam. 


3. Ha megfilmesítenék a történeteidet, melyik színészeket/színésznőket választanád főszereplőként?

Nem igazán vagyok jártas az ilyen dolgokban, ugyanis nem sok filmet nézek, így nem tudom, hogy kik lennének rá a legalkalmasabbak.


4. Mi a személyes kedvenced az eddigi fejezetek közül?

Nem tudnék egyet mondani, bár ha választanom kéne, akkor talán a hatodik fejezetet mondanám, talán azért, mert azon dolgoztam a legtöbbet. De valójában nem tudom. Ez olyasmi, mint mikor egy anyát kérnek meg rá, hogy mondja meg; ki a kedvenc gyereke. 


5. Hogyan fogadod a megjegyzéseket a részek alatt, hogyan reagálsz a pozitív véleményre, s hogyan a negatív kritikákra?

Azt hiszem, hogy a pozitív kommenteket nem lehet egy érzéssel leírni. Minden író érzett már ilyet, legalább is remélem, hogy megadatott nekik, ebből a csodálatos érzésből. Ösztönzően hat rám, ugyanakkor el is érzékenyülök és többször is elolvasom őket, mert számomra egyenlők egy-egy szeretet bombával. 
A negatív kritikákat mindig igyekszek mérlegelni, s az alapján eldönteni, hogy igaza van-e vagy sem. Viszont nem vagyok az a nagyon kiakadós típus és nem fogom senkinek sem elhordani a kritika íróját, mert tudom, hogy nem egyezhet a véleményünk, hisz mindenki más-más személyiség, különböző véleménnyel. Igyekszek megfogadni a tanácsokat. 


6. Mi segít az írásban?

Azt hiszem két dolog az, amit erre a listára feltudnék írni. Az egyik egyértelműen az olvasóim, hiszen nem akarok nekik csalódást okozni, csak úgy, mint ahogy magamnak sem. Viszont az írás közben mindig zenét hallgatok, ami sok ihletet ad, egy-egy részhez. 


7. Miért pont az a főszereplőd, aki?

Azt hiszem, hogy a történet során ez volt az a döntés, amin elég hamar átestem, mert úgy éreztem, hogy rá illik a leírás.


8. Láttam, hogy nem csak történetes, hanem kritikás/design-os blogon is szerkesztő vagy. Milyen szerepet töltesz be a 'riverside blogon?

Igen, őszintén szólva szeretem ezt a csapatot és a közös munkát is. Az oldalon Kritikaíró posztot töltök be, illetve írtam már cikket is.


9. Érezted már úgy egy-egy fejezet után, hogy nem érdemes tovább folytatnod az írást?

Azt hiszem nincs olyan író, aki ne érezte volna ezt, így nem tagadom, nekem is volt ilyen, de nem akartam feladni. 


10. Könnyen be tudod osztani az idődet az iskola mellett?

Bármennyire is szeretném, mégsem tudom azt mondani, hogy igen. Nyolcadikosként elég gyorsak a napok a tanulás miatt, illetve mindig is szükségem volt arra, hogy beszélgessek valakivel. Nem tehettem, hogy belemerülök nagyon nagyon egy dologba, mindig kellett valami háttér, hogy ne görcsöljek rá a dolgokra, ám így mégis nehezebb egy kicsivel. Viszont igyekszek helytállni. 


Bónusz kérdések


- Mesélnél egy kicsit magadról? (Elég pár mondat is.)

 Az első mondatban leszögezném, hogy nem vagyok jó az ilyesmikben. 13 éves vagyok, faluban élek és elégé furcsán működök. Nem tudom elmagyarázni, hogy miért, de sokszor nem lehet kiszámítani, hogy mit fogok reagálni.


- Honnan ered a Madison G. Wyla név?

Magam sem tudom pontosan, szerettem volna egy írói nevet, mert ez amolyan jelkép, és ahogy így keresgéltem, kialakult ez, amit ha szétszedünk, rakosgatunk, forgatunk, akkor találunk benne egy darabot. Az lennék én.


- Vannak barátaid, itt a blogspoton? Hogyan ismerted meg őket?

Igen, Ők egy amolyan második család, akikkel több dolgot osztok meg, aminek okát, Ők is tudják, ám ha nem gond, ebbe nem mennék bele nagyon részletesen. Ők mind nagyon sokat jelentenek számomra, mondhatni a példaképeim, akiket egy-egy kritika kérés, blogolvasás során ismertem meg.


- Az írással kapcsolatban szeretnél munkát vállalni? Vagy teljesen más ág felé mennél?

Nem tudom, hogy mi lesz a jövőben. Nem ez a fő irány, ám ha lehetőségem lenne, akkor szívesen elfogadnék mondjuk egy újságírói munkát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése