2015. 07. 20.

Kritika - LisBeth



Isabella Theodore – Story of One Direction

http://kepfeltoltes.hu/141101/storyofthe1dDC_www.kepfeltoltes.hu_.png


Kinézet és első benyomás a blogról:

Szerintem most lesz az első alkalom, amikor már a blog címéhez is hozzáfűzök pár dolgot. Ahogy megláttam az oldaladat, egyből az ugrott be – hol az eredetiség? – ezt pedig a szó szoros értelmében értem, hiszen minden harmadik történet címe ezzel kapcsolatos. Ha szeretnéd kihangsúlyozni, hogy ez egy fanfiction, akkor szerintem érdemesebb lenne zárójelben kiírni, hiszen ha már egy adott név (itt One Direction) szerepel a címben, képtelenség érdekfeszítőt kitalálni.
Fejléc: tetszik is, meg nem is. Az acélkék színhasználat nagyon szép és különösen tetszik, hogy Ariana körme színe hasonló, mint Niall pólója. Itt ki is térnék egy számomra szomorú dologra, mégpedig a szereplőválasztásra. Ha valaki ismeretlenként rákattint a blogodra, s meglátja a „szereplőgárdát”, azt fogja gondolni „Jaj, ne már, egy újabb tömegblog!”. Én mindig azt tanácsolom és hangsúlyozom ki, hogy ha nem feltétlenül szükséges, akkor egy történethez csak egy darab híres ember karakterét/arcát kölcsönözzük, így elkerülhetőbb az előbb említett előítélet. A másik, ami nem igazán tetszik a képen, hogy Ariana hullafehér, bár lehet, hogy egyébként is ilyen, ezt nem tudom.
(Csak most látom, hogy egy jó ismerős készítette el a fejléced :D)
Design: egyszerű, de mégsem közönséges. Az oldalsávban szerintem minden jó helyen van. Az egyetlen dolog, amivel nem értek egyet, a színhasználat. A világoskék sem a fejléchez, sem a további színekhez nem igazán passzol, a homokszín még csak-csak rendben van, de az előbb említett, nem.
Ha már Danielle kitett egy szereplős oldalt, akkor szerintem érdemes lenne megtölteni a karakterekkel, máskülönben üresen árválkodik szegény. A fejezetek modulra ugyan ezt mondanám, azt is vezethetnéd, hiszen könnyebben eligazodnánk a részek között és átláthatóbb lenne. Nem az archívummal kellene bajlódnunk, vagy addig görgetni, amíg meg nem találjuk az elejét.
Amikor a történet elolvasásához ugrottam, rájöttem, hogy mit hiányoltam egészen végig az oldaladról: leírás, amiben pár szóban/mondatban bemutatod az irományod, továbbá meggyőzöd a leendő olvasóidat, jelen esetben engem, miért lenne érdemes maradnom.

Összességében: sajnálatos módon az első benyomás nem olyan, mint amilyet szerintem te el szerettél volna érni, de apró változtatásokkal még bármi lehet.

Értékelés: 10/7

Történet:

Információk hiányában csaptam bele a történeted olvasásába, hiszen annyi volt köztudott, hogy egy szerelmi történet egy lány és Niall között a One Direction-ből. Szerintem ezt a sort olvasva te is rájössz, hogy eddig nem igazán egyedi.
Prológus: már az első pár mondatban rengeteg hiba volt, mind vessző, mind alany-állítmány egyeztetéssel.
Először kimásolgattam az első mondataidat, mert szinte az összesben volt valamilyen nyelvtani hiba, de utána meggondoltam magam, mert a végtelenségig folytathattam volna és igazán nem szeretnélek megbántani, mert tudom, hogy egy ember mennyi energiát, időt (minden egyéb mást) fektet a munkájába, hiszen az én „tollamból” is született már pár blog.

Sok puszi és ölelés,
Lis

1 megjegyzés:

  1. Kedves LisBeth.
    Köszönöm a kritikát.
    Nem mondom,hogy megsértett amit írtál mert nem. Szerintem tök jogos.
    Néha én úgy érzem,hogy nem tetszik nekem ez a blog ( a sajátomra célzok ) valahogy tényleg nem fér össze Ariana Grande és Niall Horan .
    Azért nincsenek rendezve a fejezetek, mert nem tudok, hogy hogyan kellene.
    Nem értek az ilyenekhez egy jó magyarázat nem ártana nekem :'D .
    Valamiért nekem feketébe jobban tetszene a blog, de mível van már egy "sötét" blog ( Amit M.Mircsi készített) így marad az a fekete.
    Nekem ez a kritika egy amolyan felvilágosítás.
    Míg olvastam közben ami neked nem tetszett arra helyeslően bólogattam.
    A helyesírás-t azt szégyellem, mert mégis milyen író/ blogger/ bloggerina az aki bloggolni kezd de nem tud helyes írni ( vagy csak keveset ).
    Nekem alap járaton nem tetszik a történetem és valami barátságosabb kellene.
    Szerintem egy időre le állítom és addig foglalkozok a másik bloggal.
    Te szerinted jobb úgy, hogy nem híres emberek formázzák meg a karaktereket ?
    HANEM 2 átlagos ember ?
    Bár szerintem most ezt a bloggot inkább hagyom ( a sajátom ) és másra koncentrálok.
    Még egyszer köszönöm a kritikát.
    Isabella Theodore

    VálaszTörlés